مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 شهریور 1401 ساعت 09:572022-08-26اقتصادي

راهبرد| درسی که دولت قبل از صادرات یک میلیارد دلار بنزین در یک روز نگرفت


با روی کار آمدن دولت سیزدهم، راهبرد وزارت نفت از خام فروشی به سمت احداث پتروپالایشگاه ها و تبدیل نفت به فرآورده و صادرات آن تغییر کرد، موضوعی که می تواند به افزایش درآمدهای کشور و بی اثرسازی تحریم ها کمک کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بدون شک تحریم بزرگترین چالش صنعت نفت ایران در 10 سال گذشته بوده که فرصت های زیادی را برای توسعه کشور از بین برده است.

به طور کلی دو راهبرد برای در هم شکستن تحریم نفتی در فضای سیاسی کشور تعریف شده است: مذاکره و توافق با آمریکا برای لغو تحریم بی اثرسازی تحریم ها با شکست راهبرد نخست در 8 سال برای بی اثر کردن تحریم ها وزارت نفت دولت سیزدهم در طول یک سال گذشته، 4 اقدام کلیدی برای اجرای راهبرد بی اثر سازی تحریم ها در دستور کار قرار داده است که نشان از انتخاب راهبرد صحیح برای در هم شکستن تحریم ها است.

این چهار اقدام عبارت اند از: بازارسازی برای صادرات پایدار نفت ایران حتی در شرایط تحریم رهایی از خام فروشی با تعریف طرح های پتروپالایشگاهی احیای دیپلماسی انرژی برای توسعه همکاری ها با کشورهای منطقه جذب سرمایه گذاری و تامین مالی پروژه های نفتی با استفاده از ظرفیت هلدینگ های صنایع و بانک ها در گزارش اول از پرونده راهبرد با عنوان برجام به بیش از یک میلیون بشکه جهش یافت به بررسی اقدام اول و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهبرد| درسی که دولت قبل از صادرات یک میلیارد دلار بنزین در یک روز نگرفت

راهبرد| درسی که دولت قبل از صادرات یک میلیارد دلار بنزین در یک روز نگرفت